Friday, November 12, 2010

Deepavali 2010

''hari ini dalam sejarah''
xpernah2 aku smbut deepavali..
bukan smbut mcm g batu caves ke apa ka, just melawat kawan2 atau kenalan yg berbgsa India..

semenjak aku kja kat BHL, aku ada rmai kawan..
pelbagai bgsa..
dr luaq ngra pon byk..haha

so this deepavali is diff from years b4..
coz i have more frens from Indian..
Suba, maree, aunty Rani, mogana, etc..

so dr pg, stat dr rumah Kakti Spot @ kakti gmok aku nek keta dgn fmly dia g rumah anak angkat berwarganegara Nepal..mukesh...



1. blik dia..suma Nepal..rumah depa ialah rumah kdai tgkat ats..

2. mukesh, department spot weld..he has wierd voice..hehe..


3. makanan yg disediakan..ish2..buah2 n maruku ja..actually dia nk masak kari kmbing, tp org2 senior dlm rumah 2 ckap xleh mkn time deepavali, amalan org2 Nepal..so kami mai mkn buah2 je la..pisang ja aku xmkn..hehe




1. barisan fmly kakti, exclude me.. anak 3 org, tp yg baik pon sorg ni ja, Nadia..yg
2 lg 2 laki, so paham2 la ya..


2. ni la ruang tamu depa..sedey2..nk bt cmna, depa ni pkerja ja..mai Malaysia nk cri duit byk tuk blk Nepal..



then, lps 2 p rumah aunt Rani kt BM..
cian dia, jari dia telunjuk 2 2 blah terputus kna mesin stamping..
so dok rumah je la lani..tp leh gak bt capati kt kami..thanx aunt rani..




1. aunt Rani n anak dia kcik skali kot..n Kakti..nk cver bdan dia 2 sbb 2 dia tarik budak ni dok kt dia..haha

2.all kind of kari..sdap ni..aku menambah sepinggan lg..


3. fmly kakti lg..laki dia, abg samsul, anak dia, nadia..


After Dat, g rumah Maree lak..anak sorg..tggal kat flet sbrg jaya..
dihidangkan dgn citer kt astro, hero Vijay..bru 1st time aku tgk cter tamil..agak best..n bru la ku knal sapa hero si Kak zu ni,vijay..



1. yg ni xmeriah sgt la..nasi putih n kari sejenis ja..jadi la kan..tp aku tmbah gak..haha

2. melayan hero Vijay (cter twin yg sorg baik, sorg kurang baik), xtau cter apa..smbil tgn dok gagau kuih ats meja..haha..


3. tkjut aku tgk ada 2 org Nepal ada dlm rumah ni..jauh gak depa mai beraya..



ni lak, kakti rock..bru smpai trus ngap mkanan ats meja...with her daling ( cara dia slalu pggil aku)..


overall, my deepavali is meaningful thun ni...klu sblom2 ni just dapat sepinggan kuih2 dr rumah depan kt SP..
oohh, lupa, esoknya kami p rumah suba n mogana..xda gmbr..btri hbs..sowy..

hidup kita kna kawan suma jnis bgsa..bru kt dpt tau life diaorg cm na..
ada yg baik, ada yg mmberontak..kt kawan yg baik2 dh la..uhuhu
mmg 1 Malaysia yg PM buat ni ada hasil la..aku pon sokong amalan ni..
jgn diskriminasi antara kaum2..xelok..
wlupun ada sebutir 2 shja yg xelok, jgn anggap suma mcm 2..
melayu kita ni pon apa kurang, suma baik ka??
so renung2kanlah ya..


p/s: amalan 1Malaysia aku praktikkan tuk gf aku gak..cina iban..kebetulan..hehe



No comments:

Post a Comment